.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جرأت اولین‌بودن کتاب «زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» مورد تقدیر است
کارشناس فرهنگ عامه مازندران، جرأت اولین‌بودن در کتاب «زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» نوشته فریده یوسفی را مورد تقدیر ذکر کرد.

به گزارش شمال نیوز، علی حسن‌نژاد سه‌شنبه شب در نشست نقد و بررسی کتاب «زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» با اشاره به اینکه نقد برای نویسنده، خواننده و ناشر مفید است، گفت: انتشارات شلفین با مدیریت فریده یوسفی در موضوع نشر آثار مختلف در استان مازندران به صورت فعال و پویا عمل کرد.

وی با تقدیر از رئیس اداره کتابخانه‌های سوادکوه، رئیس اداره کتابخانه عمومی زیراب، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و شهرداری زیراب برای برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب، افزود: برگزاری جلسات نقد باید به رشد کتاب‌خوانی شهرستان منجر شود.

کارشناس فرهنگ عامه مازندران با بیان اینکه وقتی کتابی منتشر شود دیگر متعلق به نویسنده نیست و متعلق به جامعه است، خاطر‌نشان کرد: رعایت انصاف در نقد باید در اولویت باشد.

مدیر گروه آیینی زندگی سوادکوه با اشاره به اینکه در گذشته از اطلاق مستقیم نام زن توسط شوهر خودداری می‌شد، اظهار کرد: زنان مازندرانی در گذشته با نام فرزند بزرگ خانواده، «وچه‌مار» و «وِ» نامیده می‌شد و در دو دهه اخیر نوع نگاه در خطاب به زنان تغییر کرد و احترام به وی با بکار‌بردن نامش انجام می‌شود.

حسن‌نژاد به بررسی ساختار و محتوای کتاب «زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» اشاره کرد و با بیان اینکه ضعف در طراحی گرافیکی کتاب، استفاده از رنگ غیرمناسب و هاشور‌زده در جلد، عدم وجود شابک در پشت جلد، بد‌سلیقگی در درج عکس‌های سیاه و سفید در کتاب، عدم ذکر نام عکاسان در کتاب، درج نام نمونه‌خوان که به صورت متعارف درج نمی‌شود و اشاعه آن مناسب نیست در کتاب، وجود دارد، بیان کرد: برخی از افسانه‌ها در مورد مازندران موضوعیت ندارد و در برخی دیگر از آنها نیز مرد محور اصلی را بر عهده دارد و «وا‌مار» به عنوان اصطلاح ابداعی فریده یوسفی از برجستگی‌های کتاب است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» نوشته فریده یوسفی به عنوان اولین کتاب در فرهنگ مازندران است که به صورت جزئی به موضوع زن پرداخت، گفت: جرأت اولین‌بودن در کتاب «زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» مورد تقدیر است و برخی از نقص‌ها در جلد دوم رفع شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.